onsdag 14 april 2010

Tillbaka till verkligheten.

För dem av er som har misstänkt att jag försvunnit från jordens yta kan jag numera meddela att jag är tillbaka. Inte lika kraftfull som tidigare men här är jag. Det har varit en tuff helg.

Jag fick reda på i förra veckan att jag missat tre delar av den oerhört krävande nya kursen i språkhistoria som jag valde i vintras. Dessutom hade jag hemtenta som slutade igår och imorgon är sista dagen för arbetsprovsinlämningen till Konstfack. Så jag har knappt andats sedan förra onsdagen.

Nu är jag klar med allt och har bara språkhisorian att koncentrera mig på. Det känns tomt och skönt. När vi träffas hos Sexey på Valborg har jag bara en läskurs kvar av min termin, om jag lyckas med salstentan i språkhistorian samma dag det vill säga. Det är bara att hålla tummarna. Någonstans bakom alla gardiner av måsten ligger sommaren och vilar utanför fönstret. Jag vill dit så gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar