tisdag 16 mars 2010

Tragiska försök för att få uppmärksamhet.

Jag vet inte om det är allmänt känt men för några dagar sedan gick Dalin från "Paradise Hotel" ut med på sin blogg att hon tidigare varit man. Efter lite närmare eftersökningar upptäckte kvällstidningarna dock snart att hon aldrig bytt personnummer och har ett kvinnligt sådant vilket visar på motsatsen. I flera olika bloggar skriver hennes gamla vänner att hon alltid varit kvinna och egentligen heter Josefin Nano. Jag blir så upprörd när jag läser sådant. Dels därför att jag tycker att det är respektlöst mot alla de transexuella människor som faktiskt genomgår en könskorrigering och dels för att Dalin måste vara i ett sådant desperat behov av uppmärksamhet. Att vara med i en dokusåpa är tragiskt nog. Att sedan krydda sin image med osanningar tyder på en ickeexisterande självkänsla. Snälla någon - ge henne hjälp! Människan mår uppenbarligen inte bra.

Jag förstår drömmen om att vilja vara känd, om det för mig än varit mer än dröm om att vara riktigt bra på någonting som i sin tur ger berömmelse, men att vara känd för att vara omskriven i negativa ordalag kan väl aldrig vara någonting eftersträvnadsvärt?

Kommer ni ihåg när jag var man?Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar