fredag 26 mars 2010

En portion lycka, en portion misslyckande.

Igår hade jag en galet trevlig kväll hemma hos vår vän Axel för att fira att han och min sambo klarat av ännu en tenta i juridikstudierna. Det var verkligen ultimat på alla sätt, vi dansade och pratade och jag kände mig på topp. Det var en sån där kväll när liksom allt stämmer.

Imorse när jag och killen skulle påbörja vår mysiga dagen-efter-dag gick vi ner till mitt jobb för att handla lite frukost. Då stötte jag på min chef som berattade att det tydligen hade blivit problem med kassorna efter att jag jobbade i måndags. Dessutom hade jag, när jag och min kollega blev stoppade av utcheckningskontrollen, på mig en påse godis som jag fått av min kollega. Jag förstår att man kan reagera på att dessa två saker sammanfaller, men min chef bemötte mig verkligen som om jag var en tjuv. Det blev liksom för mycket för mig. Jag tog jätteilla vid mig.

Det finns få saker som gör mig så arg och ledsen som när jag blir orättvist behandlad. Nu efter lite brunch och en sovstund på soffan känns det inte lika farligt längre, men känner mig fortfarande lite ledsen eftersom jag uppenbarligen inte är uppskattad för mitt arbete.

Det är vid sådana här tillfällen som jag blir extra glad för att jag har en så engagerad och inkännande sambo och så fina uppmuntrande vänner. Jag vet mitt egenvärde och när jag glömmer är ni så snabba att påminna mig!
Puss på er!
Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar