torsdag 18 mars 2010

Too fast, too furious

Åh herregud, kom just in från körlektion (japp, har äntligen börjat köra igen, nytt tillstånd kirrat) och det känns som att hjärtat håller på att hoppa ur bröstet på mig!!

Jag har nämligen kört jävligt snabbt idag, för första gången! Ni som har körkort tycker ju att det är en baggis, men från att bara ha kört på motorväg i 70 till att köra i 120 (!!!) känns ganska stort. Jag brottades med dödsångest, sug i magen á la fritt fall och rädsla för tvångstankar att tvärt vrida på ratten och orsaka världens största olycka. AAAH, adrenalin och skräck är känslorna som dominerar just nu!
Det är så sjukt, den största skillnaden man känner när man kör så fort jämfört med 70km/h är hur det suger i magen och hur kroppen verkligen pressas mot sätet. Det går jävligt snabbt, och man inser när man själv sitter bakom ratten hur lätt det måste vara att det sker olyckor, både på grund av att folk kör som jävla dårar och skiter i alla regler men också på grund av simpla saker som en nysning eller en distraherande bebis i bilen etc. Ja herregud. Jag lever i alla fall!
Det där ofrivilliga tremånadersuppehållet i körningen satt ganska fint faktiskt, skönt att känna att ingen kunskap hade flugit sin kos.

Damn, jag ville verkligen träffa er i helgen, men en släktträff (spännande…) som inte ens är min egen (ännu mer spännande…) satte stopp. Men Västerås ska vara en spännande metropol har jag hört, tar med mig kameran och kanske skickar jag vykort från det exotiska resmålet! Not.

Denna vecka har varit väldigt annorlunda mot den senaste tiden för mig. Jag hade tenta i lördags (som jag nailade by the way, 1 poäng från A!) och ny kurs började i måndags. Det är knappt några föreläsningar på kursen och jag har beställt men inte fått böckerna än så jag kan inte riktigt plugga eller känna ångest för att jag inte gör det heller. Jag har alltså varit ledig med undantag för två föreläsningar denna vecka! Oh I remember the happy times (slacker times) när man började plugga, känns som att man var ledig mest jämt!

Snart (optimist javisst) är det sommar och jag har inget jobb ännu. Jag får väl plugga i värsta fall, men om någon har ett något sånär ekonomirelaterat sommarvikariat i rockärmen så vet ni vem ni ska ringa!

Toodles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar