torsdag 10 december 2009

UTMATTAD!

Voi voi voi säger jag bara. Allt eller inget, så har min tillvaro sett ut här nere den senaste tiden! Och den här veckan har det verkligen varit allt som har gällt, eller ja, som gäller fortfarande.. Igår hade jag tio timmar lektion och en tenta! Idag var jag på universitetet från kl.8 till kl.22!! och imornbitti ska jag befinna mig på plats igen kl.8 för att under förmiddagen hålla en presentation! Fenomenet heter "block-courses" och innebär alltså intensivkurser under ett par dagar! Snabbt och effektivt, men krävande som in i bomben! Hade en sån här kurs förra veckan också, så det är förklaringen till min dåliga närvara som läderbyxa...

MEN! Vet ni vad som är sjukt? Kan inte smälta det, men om en vecka åker jag hem!!!! Galet.. kan inte riktigt uttrycka hur konstigt det känns. Ska bli väldigt skönt på många sätt, men samtidigt kommer det att kännas underligt att komma tillbaka till verkligheten, till mitt "riktiga" liv... Här nere har man ju levt i någon slags bubbla, ens tillvaro har ju liksom ändå känts tillfällig..

Nåväl.. måste krypa till kojs nu innan jag svimmar av trötthet. Så kul att läsa era updates om vad ni pysslar med hemma, vad säger ni om att hitta på ngt nästa lördag? Skulle verkligen vara mysigt att se er alla innan julen kryper sig alltför tätt inpå! Förslag: Ett stycke mat och några pavor vin hemma hos mig? Kan ni?

PS. Kommer iaf INTE att sakna att dela rum. Just nu när en viss person sitter och skriker på portugisiska framför datorn (skype) får jag verkligen skärpa mig för att inte skrika lika högt på svenska tillbaka. Andas Malin, andas. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar