tisdag 29 december 2009

Turkdisco!

Ho ho ho alla julgrisar!

Julen gick snabbt och ganska obemärkt förbi måste jag säga, men mormors sill smakade godare än någonsin förut och min hemgjorda senap blev en succé på julbordet så jag är nöjd ändå!

Annandagens kväll tillbringades hemma hos en vän (och gissa hur jag tog mig dit?! Sexey sjutsade mig! Hon var så duktig så!) med lite vin och godis. Alla deltagare försvann en efter en och till slut var det bara jag och C kvar. Vi begav oss in till stan, blev nekade på East för att 20 sekunder senare bli insläppta av en annan vakt som bara öppnade det röda bandet utan vidare på samma ställe . Där mötte vi upp mr Axe. Han är ju inte den mest ghettoiga killen, men det kompenserade hans vänner för.. Vi knallade till Berns, betalade det dyraste inträdet jag någonsin betalat och sen dansade vi hela natten lång till hip hop! Det var sjukt kul att bara dansa och det var som en flash back till något disco från början av 2000-talet! Eftersom vi typ var dom enda blekfisarna där tror jag att vi stod ut lite och därför fick vi ta både öppet skitsnack i toakön av brudar och extra närgången dans på dansgolvet av killar. Dans dans dans! Det roligaste var ändå att vi av någon anledning började dansa med/bredvid två kineser. Vi snackar alltså riktiga kineser a la utbytesstudent som varken kan engelska, svenska eller har hört hip hop förut. Dom var klädda i gråa stickade kläder från topp till tå (det är ju KALLT i Sverige!) och dansade som 98-åriga gubbar (tänk uppvärmningen på friskis, "gå på stället"). Vi kom ifrån dom på dansgolvet, men rätt var det var kom kineskillen fram och sa "good bye, I love you" till oss, bara sådär, helt allvarlig. Ja... Kvällen bjöd på kulturkrockar i överflöd! Varsin stor flottig meny på donken och en dyr taxi senare var man hemma, typ kl 5(?) och kunde däcka och sova bort hela nästa dag! Puh!


På´t igen bara, nyår väntar runt hörnet. Hur det nya året ska firas återstår att se.

Så, Läderbyxor, hur har era jular varit?!

Å just det, hade körlektion idag och fan vad jag var bra! Det är som att kör-skillsen har mognat av sig själva över julen! LOVELY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar