tisdag 22 december 2009

long time no seen!

Hola mamacitas!

Oj oj oj, vart ska jag börja... jag har vart borta i en vecka nu och har en hel del att få med. Både gott och ont!

Jag backar tillbaka till dagen då jag åkte till frankrike.
Kvällen innan var jag på julfest med jobbet på Hamburger börs. Vi såg lånhåriga, tragiska, uschipuschiga Robert Wells! Visst!Han har talang, han spelar piano som en gud. Men hela hans kocept med rocky christmas vart bara fel...som rapsody in rock eller vad det heter. Det var dock god mat och trevligt sällskap. Satt bredvid min chef och mr upptagen...det gick fin fint! Chefens son råkade vara där den kvällen också, varav chefen presenterade honom för mig och vet ni vad! Han var inte så dum och jag sa"kanske någonting för mig;)" till chefen och hon log och sa jaaa. Ha ha ha, varav mr upptagen sitter brevid och ögonen håller på att trilla ur huvudet på honom. Det skulle aldrig hända att sonen och jag sågs men det var kul att skoja lite!

Dagen efter klev jag upp och packade snabbt, begav mig till centralen och mötte mammsen. Resan gick bra på ditvägen. Morfar hämtade oss och vi åkte hem,sa hej till småkusinerna och moster osv och la oss.
Vaknar på morgonn av att mina beloooved små kusiner hoppar i sängen och vill leka! Det var bara att stiga upp och göra det.
Sedan kom förbredelserna inför 100ÅRS FESTEN! (kommer lägga upp någon bild på det senare)vi var så fina. Jag körde med morfars bil till festen och där var vi 112 av de närmsta i släkten som drack champagne, höll tal, jag sjöng, en annan spelade cello.... det var makalöst bra och det var sjukt kul att träffa mina gamla sysslingar och kusiner som jag inte träffat på flera år!
Det sjukaste var ändå att jag vart attraherad av en av mina sysslingar... och han av mig... thats a big NO NO! Så det var bara att hålla fingrarna i styr ha ha ha.
Vädret var kallt men soligt och det var skönt med långa dagar och ljus!

Resten av veckan i Frankrike gick åt att äta massor med god mat, dricka champagne varje dag och ta det lugnt. Mormors syster bor i ett underbart hus med enorma möbler och fina ytor(som ett litet slott) där var vi och åt middag en kväll.
Träffade gammelmorfar och gammelmormor med andra i släkten sista dagen och det är härligt att se dem må så bra. De går mycket, ler mycket och skrattar! Helt klara i huvudet och jag skulle inte säga att de var en dag äldre än 80!Stålt över dem:) älskar dem!

Sedan kom resan hem....... fyyy fan vad hemsk resa!
Vi steg upp på torsdag morgon ...vid 05:00. Tog tåget mot paris som blev 2,5 h sent då vi stannade mitt ute i buschen då det var växelfel. Det var -10 grder kallt men dock soligt! Vi vart rädda för att missa planet.. väl framme checkar vi in bagaget(där alla mina saker låg, inklusive mina hemnycklar)och går till gaten för att ta flyget som går kl 16:05. Klockan blir 16:45 och DÅ! säger de att det är inställt! Alla flyg på hela Charles de gaules flygplats är inställda och det blir KAOS! detta pågrund utav 3 cm snö"snökaos" a la francaise...
Vi stciker ned för att hämta bagaget.. mamma goes crazy och skriker a la francaise aussi! jag blir arg på henne och bla bla bla...
Bagaget kommer in trots att vi alla väntat i 2 h. Vi får info om att de inte vet vart våra bagage finns(i en kontainer till sverige, på flygplatsen eller i sverige) kändes trygt! NOT!
Vi går och bokar om våra biljetter efter många om och men om air france ska få stå för det eller inte... och det blir dagen efter kl 16:05 då 09:10 är fullt redan.
Nästa problem vart att alla hotell runt flyplatsen vart fullbokade och vi ville inte sova på golvet där!Det blev taxi in till Paris på massor med pengar och ett hotell i ett fint kvrter.. Lite sömn och tillbaka på flyplatsen där vi får reda på att flyget kl 09:10 inte alls var fullt och att vi kunde åkt med det.. och att vårat plan klockan 16:05 är inställt!bokas om till flyget 20:05... sitter och väntar heela dagen...flyget blir sent till kl 22:00... kl 22 :00 blir det kl 00:20. 00:20 får vi åka!!!! JAAA ! efter 45 timmars resa! Victoria silverstedt sitter på samma plan...pinnsmal och ser ut som en övermsinkad docka och pratar svengelska... trodde hon hade mer i huvudet än vad hon har faktiskt!

Väl på arlanda så finns 2 taxibilar på plats för ca 200 passagerare! och flybussen har gått då den inte orkade vänta på alla de passagerare(typ 150 pers) om inte fick sitt bagage! Där står vi som fån kl 3 på natten och fryser ärslet av oss i -17graders kyla!
Jag ringer taxi stockholm och berättar läget, det strömmar in bilar...sen kommer en sl buss som jag och mammsen hoppar på mot t centralen. Inte nog med det! Först vinkar jag in en taxi från ett mysko taxibolag och så ser jag en taxi thlm taxi som jag vinkar in istället. Den andra taxichaffissen skriker NEJ DET ÄR MIN KUND!Och min caffis säger, det är kunden som väljer. Jag slänger in mitt bagage i baksätet och min chaffis slirar iväg. Den andra chaffisen följer efter våran bil och typ jagar oss. Min chaffis stänger av taxamentern och säger "det här känns inte bra, jag ska försöka skaka loss honom" Till sluuut! Kpmmer jag hem till porten, stupar i säng och somnar.

VILEKN RESA VA?!

Vaknar på morgonen av att perdey och nerdey ringer och pladdrar... alltid lika trevligt! Öppnar ett julkort från Drugey som gör mig sååå glad!tack älskade vän!
Sticker iväg till pördey som är hemkommen till Estocolmo! Och super till och har trevligt!
Dagen efter kräks kräks kräks och pyton!

Igår jobb och massor med tankat om mr Hello...som jag tar upp en annan gång. Idiot! har lagt det på hyllan nu tror jag.


VOILA mon voygae et ma vie en une semaine

bisous girls ,a bientot!
/Sexey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar