söndag 6 december 2009

Thanks for yesterday, thanks for tomorrow.

Tack för igår mina vackra läderbyxor! Tyckte att kvällen var oerhört lyckad fram till det att vi stötte på två enormt agressiva söderknarkare på Hotellbaren. Därefter var jag lite smått irriterad, eller vem skojar jag med, jag är fortfarande asförbannad. Vilken stil! Jag har så svårt för människor som låtsas vara moralens väktare när de i själva verket bara lider av en snedtändning och vill bråka med allt som kommer i deras väg.

För de av er som inte var här:
När vi kom in på Hotellbaren hade vi gått runt en stund och var sugna på att vila våra långa vackra ben och slog oss ned vid ett uppenbart upptaget bord enbart för att få sitta ner i två sekunder. Vi hade inga intentioner att claima platsen utan behövde bara några sekunders vila. Då kommer två killar fram till oss och berättar för oss att vi är de sämsta av alla möjligt tänkbara syndare som går på denna jord. Att vi vågar sätta oss på andra människors jackor!? Det är ju som att ligga med sin bästa kompis pappa eller strypa sin pojkväns katt!

Jag blir frustrerad av denna ovilja att försöka förstå sig på andra människors intentioner. Om vi läderbyxor talar om att vi vill vila i två minuter tycker man kanske att vi borde få sitta där just de två minuterna utan att bli konstant trakasserade för att vi uppenbarligen (i jämförelse med två tunnhåriga pundare) är helt dumma i våra små huvuden för att vi sitter där någon annan lämnat sina grejer.

Det finns ingenting som heter "paxa plats" i krogvärlden! Hyffs och sans och respektfullt bemötande däremot, tror jag faktiskt existerar överallt.

Hoppas de är riktigt paranoida nu när heroinet lämnat kroppen. Hoppas att de tror att maskar äter deras inälvor. Hoppas att de kommer ihåg vilka det var de tjaffsade med när läderbyxan regerar världen. Hoppas att de skäms då.

Hoppas -

2 kommentarer:

  1. WORD!!
    Skönt att jag inte är den enda som fortfarande går och stör mig på pundarfulgubbarna!

    SvaraRadera
  2. Sånt där kan ju göra en tokig!! Jädrans fullgubbar som inte vet hur man behandlar en läderbyxa!
    Skämmes! Vet hut!

    SvaraRadera