tisdag 1 december 2009

December, mitt december.


Nu har årets mest husliga månad börjat - med frost och en gnutta snö, rent utav! Nu på kvällskvisten har jag börjat känna mig mer och mer peppad. Jag älskar ju julen! Då menar jag naturligtvis inte julafton eftersom jag alltid har förväntansångest då, utan allt pyssel inför och efter julafton. I år ska jag se till att koka knäck, kola och kanske till och med prova på det här med polkagrisar. Det verkar lite farligt men ack så spännande! Vi får se om jag har några fingrar kvar att öppna julklappar med på själva Dagen D. Jag skulle vilja stöpa ljus också, men det kanske är lite överdrivet. Man är ju inte Bree Van De Kamp, hur mycket man än önskar att man var det.
Jag har jordens lust att baka nya lussebullar nu, men eftersom jag bor med min sambo i en etta och han måste gå och lägga sig tidigt ikväll får jag hålla fingrarna i styr. Det är lite jobbigt när man är en nattaktiv människa som moi att behöva gå och lägga sig innan tolv vareviga kväll.

Jag tänkte avsluta det här inlägget men den kanske mest komiska kommentaren under detta år i mediasverige, uttalad av en fyllebrunstig Jackie i Paradise Hotel:
"Andreas, vill du se min navelpiercing?"

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar