torsdag 3 december 2009

Adventskonserter, träningsvärk och oförberedda tal.

Alla goda ting är tre, så heter det. Jag vet att det är en retorisk regel, men jag kan ändå inte riktigt hålla med. I mitt liv är många saker fyra eller rent av fem. Vi är fyra systrar i min familj och vi på läderbyxan är fem. Fem myror är fler än fyra elefanter. Det där med tre känns för mig lite fjuttigt. Visst vill man ha lite mer än bara tre godisar i sin godispåse? Eller har jag drabbats av hybris?

Jag är helt frälst på Paradise Hotel, som ni kanske redan märkt. Direkt efter körrepet nu ikväll åkte jag hem och tittade på det inspelade programmet. Jag får inte nog! Jackie Ferm är min solklara favorit på alla plan. Hon är helt makalös! Om ni inte har tittat än, gå in på www.tv6.se och kolla. Ni vet att ni vill det!

Idag hände något ganska pinsamt mig. Jag sov länge, till efter elva, och vaknade och tog det väldigt lugnt. Satte på mig min killes stora tröja och krånglade över ett par för korta mjukisbyxor över mina sovshorts. När jag käkat frukost i stillhet satte jag mig med en tidning inne på toaletten och hade mig en riktig andaktsfull stund med toadörren öppen. Då kommer plötsligt min karl och hans kompis in genom ytterdörren! Pinsamt pinsamt pinsamt. Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Tack och lov hann jag stänga dörren till toan ganska snabbt. Det finns dock en viss risk för att bajslukten redan var välspridd ute i hallen.

Bara Sexey kan förstå riktigt hur jobbigt jag tyckte att det var.

Imorgon ska jag ha konsert i Pördeys gamla kvarter, nämligen Engelbrektskyrkan. Om någon mot all förmodan skulle vara sugna på lite Jauchzet är det bara att titta förbi. Jag har inga passande körkläder vilket innebär att jag måste ut på stan imorgon innan jag har mitt seminarium imorgon och shoppa. Vill ha en röd fluga, men vet inte riktigt var man finner en sådan.

Dröm sött mina änglar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar