onsdag 2 december 2009

Hade planerat ett urmysigt lussebullsbak...

...men dök det upp något som totalt förstörde min dag (och även mitt kommande resultat från duggan jag ska skriva imorgon.

Jag köpte saffran, två påsar, för 49 kronor styck. Lite dyrt tänkte jag, men sen kom jag på allt jag har läst om att skörden i Iran sket sig, och att saffran skulle vara dyrare i år. Sen kommer jag hem, och får reda på att man kan få en påse för 13.90 på Lidl. Jag har alltid varit en Lidl-hatare eftersom 95% av det de säljer är konstigt godis och hundmat. Och nu vet jag inte om jag ska älska dom för att dom säljer saffran billigast i Sverige eller om jags ska hata dom för att dom inte har informerat mig om det.

Så nu sitter jag här med mitt saffran för 100 jävla spänn och surar och i protest skiter jag i att plugga, för världen är ju ändå emot mig, så why bother?


Jag hoppas att lussebullarna blir jäähävligt goda. Och jag ska knåda den ful-gula degen så hårt att den ångrar att den någonsin föddes. Alla andra ingredienser i degen kommer undra vad de har gjort för fel, och när de inser vems fel den hårdhänta behandlingen är kommer de bli så fruktansvärt arga på saffranet, och det med all rätt.

HANDLA INTE SAFFRAN PÅ VI!!! Det är allt jag har att säga.

Cooley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar