fredag 21 januari 2011

På väg till landet.

Nu sitter jag hemma och borde egentligen stoppa ner rena mjukiskläder i kappsäcken för snart drar jag och karlen min till Väddö. Vissa helger behöver man landet, och det här är en av dem. Den senaste veckan har jag påbörjat vår keramikkurs och jag har gjutit utav bara helvete. Allt jag har haft på mig, från dunjacka in till underkläder är fullt av keramik- och gipsdamm. Man blir så där torr om kroppen och får liksom lust att spotta på händerna och gnugga dem mot varandra. Torrt mot torrt är obehagligt, som torra händer mot papper. Uschibuschi!

Tänkte på idag att jag inte är någon vidare Drugey värd namnet längre. Jag äter knappt några piller alls, bara magpiller och migränpiller vid behov. Det är ju bra, men på något sätt var det lite min grej att ha väskan full med småplock. Jag frågar mig därför vad som är min nya identitet? Russiney? Bananey? Kvittoney? Nej, mitt väskinnehåll är helt och hållet ointressant i dessa dagar.

Måste alltså försöka hitta en ny identitet. Eftersom det kan ta en stund bjuder jag på de här bilderna från nyår så länge:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar