torsdag 27 januari 2011

Min hatperiod.

Nu läste jag nyss på Aftonbladets hemsida att min absoluta hatperiod på året har kommit till stan: nämligen kräksjuketiden. Jag är, precis som Sexey, oerhört rädd för att kräkas och har inte gjort det på år och dag. Som om det vore nog är jag också innerligt rädd för andra människor som kräks, och när vinterkräkisen slår ut hela Stockholms stad blir det då nästan en omöjlighet att gå ut. Usch och fy! Kan inte folk visa hänsyn och stanna hemma i två dygn efter att de insjuknat så att inte skiten sprider sig? Nej, människor är snuskiga. De är lortiga, skitiga, smutsiga och förstår sig inte på även de enklaste saker. Handhygien, stanna hemma två dagar och inte skicka sjuka barn till dagis. Snuskburkar!

Hoppas att ni sluppit och slipper dessa besvär den här vintern. Inte minst för er egen skull, men också för min. Vill ju inte helt gärna gå runt och vara rädd för mina medläderbyxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar