tisdag 8 februari 2011

Tisdag...

...och ingen vidare lust att göra någonting.

Borde göra tusen saker men istället badar jag badkar och lyssnar på halvdeppig musik. och det gör ju inte saken bättre. Idag önskar jag att saker vore perfekta. Att håret vore nytvättat, plugget vore gjort, hemmet vore perfekt städat, tavlorna vore upphängda, tvätten vore tvättad, årstiden vore sommar, jag vore ledig och gärna utomlands. Men jag orkar inte göra något, har ingen lust. Önskar att jag i alla fall hade lust att göra något soft som att kolla på en bra film eller serie för att sen kunna get on with it, men istället sitter jag framför datorn och läser en mening av uppsatsen i halvtimmen och har ångest för att jag inte läser mer. Blir så trött på mig själv! Kan man inte få byta person att vara ibland, bara för omväxlings skull? Det är jobbigt att vara trött på sig själv och sitt, men kommer liksom inte därifrån.

Det var dagens pepp-inlägg, sayonara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar