lördag 5 februari 2011

Om bloggar.

Jag har tänkt på det här med bloggande och vilka bloggar jag tycker är roliga. Jag gillar Katrin Z och Alex Schulmans bloggar, och de är egentligen de enda bloggar jag följer. Sen händer det ibland att jag går in och tittar på Kissies blogg, men då ska jag vara uttråkad. Förut gick jag också in på Kenzas blogg eller Blondinbellas, men nu känner jag att näe, de tilltalar inte mig alls. För trots att jag alla dagar i veckan hellre skulle umgås med dessa två, till synes begåvade och rara flickor framför Kissie har deras bloggar inget direkt intresseväckande hos sig. Jag blir inte intresserad, road eller ens det minsta äcklad. Det är bara Stockholmsvitt, inte en tillstymmelse till färg.

Det är lite som med film. De bästa filmerna är oftast subtila dramor, men skulle man bara se på sådant skulle man vilja skjuta sig själv efter en halv dag. Även genier vill ibland titta på Let's Dance. Även Drugey vill ibland läsa Kissies särstavningar. Kanske är vi för intelligenta för att hamna på bloggtoppen. Det får vår ouppmärksammade blogg att kännas lite mer värdefull.

Too smart for bloggin'

1 kommentar: