tisdag 15 februari 2011

Så åker man till Falun.

Jag var i Falun i helgen och hälsade på min morfar som fyllde 85 år. När man är 85 år är man väldigt, väldigt gammal. När man är 85 år minns man andra världskriget, och så får man ont i lederna när vädret vänder. Trots att man är så där hemskt hemskt gammal när man är 85 år är min morfar världens coolaste. Om det är någon i min familj jag känner mig lik så är det han.

Min morfar gick om skolan, inte bara ett år utan säkert tre-fyra. Han drack öl på skolbalen och lämnade sin dejt (min mormor) i sticket när de skulle dansa hambo. Uttrycket som bäst beskriver min morfar fanns inte på den tiden, men faktum är att min morfar är Rock 'n' Roll. Han är James Dean, Elvis Presley, Mick Jagger, och trots att han inte kan gå utan sin rulator är han min idol.

Så trots den långa bilvägen, matångesten och sömnbristen var resan värt varenda besvärlig minut. Alla groupies vet att man kan offra mycket för sin idol, och alla barn vet att man gör väldigt mycket för att få krama sin morfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar