tisdag 28 september 2010

Veckan

Onsdag var dagen jag var på arbetsintervju, hälsade på Sexey på jobbet, köpte ett par svarta byxor, lagade en perfekt indisk kycklinggryta, fick jobbet jag sökte och flyttade hem till mamma.

Torsdag var dagen jag lyssnade på en mycket klok man (och tre gånger amerikansk presidentkandidat) föreläsa om intressanta samhällsfrågor som företags sociala ansvar. (Han hävdade bland annat att USA är ett u-land med västerländska mått mätt, intressant.)

Fredag var dagen jag lämnade kläder på Stadsmissionen och var på IKEA och letade inspiration till en ny lägenhet som jag förhoppningsvis ska få någon gång inom de närmsta 5 åren. Köpte en kastrull.

Lördagen var dagen jag fikade på ett cafés uteserveringen, för antagligen sista gången i år, med Sexey.

Söndag var dagen jag gjorde något/inget som jag i efterhand inte minns.

Måndag var dagen jag började mitt nya jobb, och det känns så jäkla bra av någon anledning. Kanske är det att komma in i ett nytt sammanhang som gör mig glad. Träffa lite människor. Det är något jag saknar något enormt i mitt tomma liv. Kanske är det tanken på att tjäna lite extra pengar. Det ger mig en känsla av frihet. Kanske kan jag klara av en hyra i framtiden tack vare extrajobbet? Kanske inte.

Tisdag är dagen jag jobbade, var hungrig, rökte en cigg som smakade äckligare än vad jag hade hoppats och skrev detta.

Detta var veckan jag bara grät en enda gång. För sex dagar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar