tisdag 1 juni 2010

På dryckesfronten.

Nu har jag varit sjuk i en evighet och börjar glömma bort smaken av alkohol. Det är väl förvisso ganska hälsosamt att få vila upp kroppen en period men det är inte utan att jag blev avundsjuk när jag hörde att Sexey och Nerdey satt ute och drack rosé igårkväll!När jag och min sambo ska köpa vin så är vi alltid lite tråkiga. Varenda gång vi provar något nytt lyckas vi sikta in oss på odrickbart vin. Vår vinradar måste på något vis vara urfunktion. Därför köper vi nästan alltid Castillero del Diablo Cabernet Sauvignon när vi vill vara säkra på att vi ska kunna svälja vinet. Det äckligast vinet jag förtärt i hela mitt liv var ett vin som vi köpte i Grekland förra sommaren. Det hade en ljuvlig smak av kräks och jäst. För er som inte har smakat jäst och kräks tillsammans så kan jag berätta att det finns få saker som stimulerar kräksreflexen på samma sätt som denna kombo. Jag tror vi drack en klunk var innan vi slängde det. Riktigt bortkastade resepengar var vad det var.

Vad brukar ni köpa för nåt på Ssstemet? (That's what us cool kids call it)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar