måndag 2 maj 2011

Tandläkarväder.

Nu sitter jag hemma och tråkar mig lite därför att jag är lite för lat för att åka till gymmet. Jag har haft en sån där fixardag idag då man söker jobb, åker till tandläkarn och rättar bildanalysuppgifter, en sån där dag som egentligen bara passerar utan att något vidare intressant inträffar.

Tack för i Valborgs Sexey! Vad trevligt vi hade det. God mat, trevliga samtal och snygg dans - bättre kan det knappast bli! Jag känner att det här ska bli en majmånad fylld av liknande trevligheter! Eftersom jag inte kan laga lika god mat som Sexey tänker jag mig uteserveringar och picknickar och hoppas på edert sällskap!

Jag har också ett uppslag på en låt vi kan göra i vårt band, men än så länge finns bara texten. Tänker att ni musikaliska människor kan göra resten!

Bearnaissås med Läderbyxan

Det var en sån där kväll när himlen stod i brand
Över Stockholmstaken och du log och tog min hand
En sekund var allt tyst och sen skrattade jag till
Det var spänning, det var vårkväll, det var början på april

Och allt jag tänkte på,
Var bearnaissås

Nu sitter vi i en hyresrätt på andra sidan stan
Det var ett år sedan vi gifte oss idag på dan
Och fortfarande stannar tiden upp med dig ibland
När du varsamt drar mig till dig och tar min hand

När det rasslar till i dörren vet jag vem det är,
Du står där med matkassarna och allt vad du bär
Och du säger: Älskling grattis på vår da'
Och räcker mig en låda med choklad

Och allt jag tänker på
Är bearnaissås

Det kunde varit kärlek, allt det där ni ser
Men om jag ska vara ärlig, så är det mycket mer
Det är kurrikurr i magen, det är BEA hela dagen

För allt jag tänker på,
Är bearnaissås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar