torsdag 19 maj 2011

Men hjälp henne någon!

Jag var precis inne på Kissies blogg och fick en hjärtinfarkt över hur sjukligt smal hon är på alla bilder. Mina elever på praktiken hade pratat om någon diet på barnmat och det verkar ju alldeles uppenbart livsfarligt. Jag mår fysiskt illa när jag ser de här bilderna och kan inte förstå hur det kommer sig att detta inte har blivit uppmärksammat på något vis. Flickan har ju odiskutabla ätstörningar och jag kan inte tänka mig något värre än att ha det på ett ställe där alla ser en och har åsikter. Var finns hennes vänner, var finns hennes föräldrar? Vad är det för fel på alla som går in och skriver kommentarer som "åh du är så söt" på sådana här bilder? Tänk vad människan ibland är oförmögen att se sitt eget bästa. Utifrån tänker man bara: sluta blogga, åk hem till dina föräldrar och ta det lugnt i några veckor och sen kan du börja fundera på vad du vill med ditt liv. För jag är ledsen att säga det: smalast vinner inte, populärast vinner inte, spydigast vinner inte. Det är nog faktiskt oftast tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar