onsdag 10 november 2010

På väg ut i arbetslivet.

Min klass är för jävla härlig. Även deppdagar förstår jag det: Det är en ynnest att få gå i en så fin klass. Så nu, när jag äntligen har hittat hem bland alla konstiga klasskombinationer jag har varit en del av, är det dags att gå ut på praktik.

Missförstå mig rätt - Praktik är härligt. Man får träffa en massa roliga elever och testa sig själv för att inse att man, i de allra flesta fall, står pall för saker man inte trodde att man skulle fixa. Det är fina grejer, och det skulle säkert vara perfekt om det inte var för den lilla detaljen att...
... Jag måste gå upp halv sju varje morgon. Förstår ni vad tidigt det är?

Så nu försöker jag förbereda allt som går för att jag inte ska åka hemifrån utan att ha borstat varken tänderna eller håret imorgon. Det känns nästan som ett omöjligt uppdrag. Jag förstår inte hur alla andra människor klarar av tidigar mornar. Jag skulle hellre raka av mig ögonbrynen än att gå upp innan sju.

Med andra ord har jag sex veckor framför mig som kommer präglas av två saknader: Min klass och min skönhetssömn. Så gör er redo! Jag kommer behöva terapi under jullovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar