tisdag 23 november 2010

Busy-busy.

Jag har haft sjukt mycket att göra men jobbar inte extra den här veckan så jag tänkte fika på torsdag, vad känner ni andra?

Med det sagt kan jag berätta lite om vad som händer på min praktik. Jag har bild på Solna gymnasium och går hand i hand med två andra bildlärare varav den ena är sextiosju år och ska gå i pension successivt under det kommande året och den andra är några år yngre än mina föräldrar och har en son som är född -88. Båda två är verkligen de mysigaste människorna man kan tänka sig och det känns grymt att vi tillsammans är tre generationer lärare. Det är lite som att ha en mamma och en mormor på jobbet. Eleverna är en verkligen en påse med Gott och blandat. Det finns alla sorter, och vi har allt ifrån grupper på fem personer till fullstora klasser. Nivån varierar något oerhört och jag får verkligen anstränga mig för att nå fram till alla.
Det känns som ett lyckat ställe att vara på, samtidigt som jag inte riktigt har förstått hur trött man blir av att arbeta. Det låter som om jag är med i Ung och bortskämd, men faktum är att man glömmer hur det är att arbeta heltid när man har pluggat ett tag. Att jag blir så slut att jag inte ens orkar gå och träna gör att jag blir lite nervös inför min kommande arbetsliv. Det måste väl bli lättare, man vänjer väl sig?
Jag behöver en uppdatering nu - vad händer i era liv? Överlever ni november? Här kommer en inspirationsbild från sommaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar