måndag 8 november 2010

November.

Den här helgen har onekligen varit bra, och med det syftar jag speciellt på lördagskvällen. Nerdey och Pördey, ni missade något speciellt! Jag, Sexey och Cooley spontanträffades på Moffa Ginko och tog några öl, mer eller mindre sötade cider och hängde med Camilla och sjöng Ah-frica (Freak out) vid samma bord som några galet höga killar med vissa problem att äta oliver med munnen. Vi såg en giraff och den mest afrikanska mannen på jorden och hade det riktigt schysst. Sen drog vi läderbyxor vidare till en boyband fest och dansade loss. Det var najs, say Amen, det var najs.

Igår var det inte riktigt lika najs. Bakis och utmattad tvingade jag mig själv att jobba i sex timmar. Jag förstår vad Gud tänkte när han skapade en vilodag. Dessvärre förstod inte min chef det som har schemalagt mig fem helger i rad utan att fråga. Idag, efter en dags ledighet i helgen (men vilken dag å andra sidan) drog mina heltidsstudier igång igen. Den här gången ska vi göra en klocka utefter en känd person. Jag får inte säga vem jag har fått men det är en grundare till en världsreligion som inte är vår egen, och det är inte Mohammed. Det ska nog gå, men jag är trött och osugen och det ska vara klart på onsdag.

Jag har tappat min motivation att komma iform i helgen och åt de mest osmakliga snuskigheterna igår. Nu får det vara nog. Måste ta mig till gymmet i eftermiddag. Det enda sega är att jag har lämnat träningsgrejerna hemma, så jag måste hem på vägen. Christ, jag behöver lite fokus. Var hittar man sån? Någon som vet? Dags att återgå till arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar