fredag 5 november 2010

Fredag!

Och en helt ledig fredag till på köpet! Känner mig lättad, har avslutat en hemtenta, börjat en ny kurs och jobbat fyra dagar denna vecka. Då kan man känna sig nöjd när helgen kommer.

Tänkte gå till frisören och kapa av några centimeter idag. Intresseklubben antecknar. Annars rullar livet på. Min boendesituation börjar tära på mig nu. Saknar att kunna vara ensam. Det har varit skönt att inte behöva vara ensam tidigare i och med mitt turbulenta (kärleks)liv, men nu börjar jag känna ett starkt behov av att kunna vara själv. Och kunna ha ett eget hem. Kunna bjuda över vänner. Eller bara vara själv.

Det är rejält kämpigt, men jag har ändå tuffat på. Det måste man ju. Jag jobbar, pluggat, fortsätter med mitt liv. Men nu känner jag att jag behöver unna mig något som ett tack till mig själv. Funderar på en ny mobil, men kan inte komma ifrån konsumtionsångesten! Jag får så dåligt samvete. Visst, jag har haft min gamla i två år snart, men den fungerar ju fortfarande! Ja, det blir nog ingen ny mobil.

Har också börjat känna mig besvärad av att ha en kropp. Känner mig fast liksom. Tänk att man måste dras med en jäkla kropp hela tiden. Den måste ha mat, sömn och så ska den tas hand om, och gärna se bra ut. Jag orkar inte. Men ju mer jag känner att jag inte orkar desto större blir mitt behov av att göra saker. Blir aldrig nöjd oavsett hur länge jag finjusterar sminket på morgonen eller hur gått jag luktar.

Lite svårt att se syftet med saker just nu. Längtar bara till första februari, då får jag förhoppningsvis ett eget hem i några månader i alla fall. Tre månader kvar..... Tills dess är det bara att bita ihop, fortsätta att tuffa på och kladda med smink och borsta håret. Var eviga dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar