onsdag 30 mars 2011

Sunk.

Idag har jag hemmadag igen. Jag har det några gånger i veckan under den här kursen. På schemat står det läsdagar, men jag läser inte. Jag är bara hemma.

När man går i skolan tänker man att det är sjukt skönt att ligga på soffan, men nu har jag legat på soffan sedan kvart över åtta, och det börjar bli lite gammalt. Jag tänker att jag gärna skulle glida till skolan nu och sitta med på en lektion eller två. Kanske käka lite lunch med någon. Göra något, vad som helst egentligen.

Precis så här var mina veckor, månader och år på SU. Jag gjorde ingenting nästan hela tiden. När det plötsligen blev tentaperiod jobbade jag som ett as, men för det allra mesta låg jag bara här på soffan. Det är sjukt egentligen, att det är sådant man får högskolepoäng för. Nästa vecka börjar min praktikperiod och det är väl tur det, för där måste jag ju faktiskt anstränga mig lite. Det går inte att som lärare bara sätta sig och jäsa, skriva lite på bloggen och pilla sig i näsan. Näe, det går verkligen inte för sig.

Det är kämpefint väder idag. Sådan väder är promenadlämpligt. Någon promenadsugen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar