tisdag 7 december 2010

Tråk.

När man var elev var studiedagar det bästa som fanns. Det är de inte som lärare kan jag säga. Jag sitter just nu på gymnasiemässan och får lära mig en massa strunt om den nya gymnasiereformen. De stora förändringarna är yrkesutbildningarna, avskaffandet av estetisk verksamhet som obligatorium, att lärarna måste kontakta föräldrarna samma dag som en elev skolkar och det nya betygsystemet. Politiker är dumma i huvudet. Att de inte fattar att det är högre löner som ger bättre lärare och inte ett dyrt byte av system. Sen när är det de estetiska ämnena som är boven i arbetslöshetsdramat? Jag trodde att det var låga löner och högt arbetstempo, ja faktiskt just de faktorer som Jan Björklund lägger till fler av i den nya gymnasieskolan.

Ge mig glögg! Nu om någonsin behöver jag en liten rackare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar