onsdag 15 december 2010

Barnvaktande.

Marc'Os bror med familj håller på att flytta från sin drömlägenhet på Kungsholmen till en villa i Vallentuna och eftersom jag är svagast i gänget får jag agera barnvakt åt deras ettåriga dotter Greta. Ungen är otrolig, glad förjämnan och när jag la henne i vagnen för en halvtimme sedan somnade hon som på beställning. Jag hoppas att det där är gener från hennes pappas sida så att jag också har en möjlighet att få så där goa barn. Inte såna där barn som skriker i affärer.

På tal om affärer sa jag upp mig i måndags. Jag har haft så mycket ångest på sistone att det var ett nödvändigt ont. Vad som är bra med det hela är att jag har mindre ångest, vad som är mindre bra är att jag inte har ett jobb. I början på nästa år är det med andra ord dags för mig att gå omkring och ragga på personalansvariga i olika butiker. Kommer nog få bli en del raggande, men vad gör man inte för att den där hjärtklappningen ska ge sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar